بیوگرافی زهرا حاتمی

زهرا حاتمی (با نام اصلی زری خوشکام)، بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۲۶ در شهر اصفهان متولد شد. وی تحصیلات خود را در تهران و لندن گذراند و یک دوره‌ی کلاس چهار ساله‌ی باله در سازمان ملی باله را نیز به اتمام رسانید. حاتمی فعالیت سینمایی خود را از سال (۱۳۵۰) با فیلم «مرد هزار لبخند» آغاز کرد.

او در سال های قبل از انقلاب با بازیگران و کارگردانان زیادی کار کرده است تا این که سرانجام زهرا حاتمی در آبان سال 50 با علی حاتمی کارگردان جوان سینما در آن دوران ازدواج کرد.

حاصل ازدواج زهرا حاتمی با علی حاتمی دختری به نام لیلا بود که امروزه او تبدیل به یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران شده است. بعد از انقلاب و با توجه به شرایط حجامعه زهرا حاتمی از سینما فاصله گرفت تا این که علی حاتمی در حین ساخت فیلم تختی از دنیا رفت. بهروز افخمی کارگردان نام آشنای سینما با اجازه از او، ساخت این فیلم را برعهده گرفت. افخمی در چند سکانس از زهرا حاتمی استفاده کرد.

 

همچنین او در سال 83 در فیلم سیمای زنی در دورست به کارگردانی علی مصفا نیز بازی کرد. اخرین فیلم سینمایی او فیلم سینمایی شعله ور به کارگردانی حمید نعمت اله می باشد.


آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش حاتمی ,فیلم ,زهرا ,سینما ,سینمایی ,زهرا حاتمی ,فیلم سینمایی ,بیوگرافی زهرا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مای فایل انجمن بلوچستان افزودنی های بتن ثبت شرکت | ثبت برند | عناوین شرکت ها اجناس فوق العاده فایل دانشگاه فیل مووی کلبه نیوز | پورتال خبری و سرگرمی تفریحی