طراحی سایت
تکنولوژی های طراحی سایت را بیشتر بشناسیم امروز قصد داریم بشتر راجع به تکنولوژی های طراحی سایت و زبان های مختلفی که در این زمینه استفاده میشه اطلاعات کسب کنیم و ببینیم هر کدوم از تکنولوژی هایی که راجع به شون میشنویم واقعا چی هستن ، تکنولوژی هیا مختلفی مثل HTML و CSS و JavaScript و PHP و LESS و SASS و jQuery و فریم ورک هایی مثل Zend و Laravel و .

 

HTML5
شاید همون طور که اکثر شاگردا دیسک های فلاپی یا برنامه زرنگار رو یادشون نیست، به زودی وقتی برسه که کسی دوران سرد و تاریک html4 و xhtml1.1 یادش نیاد.
قبلا طراحی یک صفحه وب که توی تمام مرورگرها به یک شکل نمایش داده بشه یه مصیبت بزرگ بود. به خصوص اینترنت اکسپلورر کابوس طراحان وب بود. از طرفی هم هیچ کس html رو جدی نمیگرفت چون خیلی از نظر برنامه نویس ها استاندارد نبود.
برای استاندارد سازی html یک عده xhtml رو طراحی کردن که طراح وب رو مجبور میکنه قواعد xml که یک زبان قاعده مند هست رو رعایت کنه. اینطوری تفسیر کردن کدهای html با مشکلات کمتری روبرو بود. اما این مشکلات جدیدی رو به وجود آورد چون خیلی ها xhtml رو درست استفاده نمیکردن و فقط امید دروغی به برنامه نویس ها میدادن.
نهایتا html5 برای نجات همه وارد شد. یک استاندارد برای حکومت بر دنیای وب. البته انقدر این استاندارد جذابه که راهع خودش رو به دنیای موبایل و دسکتاپ هم باز کرده و تقریبا با html5 هر کاری (نه دیگه هر کاری) میتونید بکنید.

یکی از مهمترین خصوصیات html5 و تکنولوژی های همراهش اینه که وظیفه هر کدوم به خوبی مشخصه. مثلا وظیفه خود html5 معنادار (semantic) کردن محتوا و مشخص کردن ساختار صفحه ست. به همین خاطر خیلی از تگ ها و خصوصیت هایی که مربوط به تغییر رنگ و لعاب صفحه بوده از این نسخه حذف شده. ادامه مطلب.
طراحی سایت تکنولوژی ,طراحی ,html5 ,استاندارد ,html ,سایت ,طراحی سایت ,برنامه نویس ,بیشتر بشناسیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آذر جارو خواهی آمد.....مثل روز اورگانیــــک فود 2016 فروشگاه اسباب بازی پرنسس حفاظ ثامن فلزیاب صنعتی ایران